środa, 10 grudnia 2014

Szlafrok....?






Witam Was serdecznie

No i mamy zimę, znowu...
Jeszcze bez śniegu ale u mnie z pięknym szronem, który osiadła na wszystkim dookoła i pięknie się skrzy w promieniach słońca:))






A że zimno, to ja dzisiaj w moim "szlafroku".
Tak ochrzcił mój płaszcz syn kuzynki.
"- nie ciociu Ty w nim fajnie wyglądasz, ale mama... hm... jak w szlafroku..."
bo, rzeczonej mamie się spodobał, przymierzyła i zapytała syna o zdanie..:)))
Szczery.

Mimo że szlafrok ja go bardzo lubię i często zimą eksploatuję.











Jadłyście szwedzkie pierogi, lubicie?
Ja przez okres studiów biegałam po nie na Długą w Krakowie, niby nic szczególnego, ot ciasto drożdżowe z pieczarkami, ale smakowały, ach...
Zimą szczególnie.
Podobno nadal je tam sprzedają, ale koleżanka mówiła mi że już nie takie smaczne.
Dlatego upiekłam sama, smakowały całej rodzince.
Ja piekłam z samymi pieczarkami, ( taki jest oryginalny przepis) ale mogą być też z kapustą, z kapustą i grzybami, jak kto lubi.

Przepis prosty i szybki.

Na farsz:
Podsmażyć cebulkę, dodać utarte na grubej tarce pieczarki (ok. 1-1,5 kg), dodać pieprzu, soli i ( ja zamiast soli dodaję vegety) "dusić" do odparowania, na koniec dodać łyżkę masełka.
Odstawić do ostudzenia.

Ciasto:
60 dkg. mąki
4 g drożdży
szklanka wody
4 łyżki oliwy
szczypta soli
łyżka cukru

Drożdże rozrobić w pół szklanki wody, dodać 4 łyżki mąki i cukier, wymieszać, odstawić na kilka minut, jak odrobinę wyrośnie, dodać resztę składników i wyrobić ciasto.

Wałkować długie, cienkie paski, nafaszerować, zlepić, posmarować jajkiem, posypać czarnuszką i piec ok 10-20 min.
Z termoobiegiem 170-180° C
"Góra i dół" ok. 210°C

Z takiej porcji wyjdzie ok. 12 szt.

Smacznego







Płaszcz, torebka- Solar
Buty-Venezia

Pa, paaa....

87 komentarzy:

  1. piękne zdjęcia i fajna stylizacja :)
    pozdrawiam :*
    paullista.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie pierogi, ale sama nie wiem czy potrafiłabym takie upiec-nie mam talentu do ciast.
    A jak Ci idzie zapuszczanie włosów? Trochę urosły, chyba by już można nawet związać jakąś małą kitke ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałabyś radę, naprawdę prościzna:))
      Idzie, idzie, ale kitka jeszcze baaardzo marniutka i króciutka, może wiosną, jak nie zetnę:)))

      Usuń
  3. Szlafrok jest super :)
    Mógłby nawet guzików nie mieć tylko takie zakładane poły....ech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, z guzikami wygodniejszy, a bez, to już typowy szlafrok:)))

      Usuń
  4. klimat super!!
    ostatnio marzył mi się taki płaszcz- jak na razie w fazie marzeń.
    a pierogi? może uda mi się kiedyś coś ulepić)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, płaszcz mam już kilka lat i nadal bardzo go lubię,
      ulep, ulep, pyszne:)))

      Usuń
  5. Stylizacja rewelacyjna a pierogi pycha! Serdeczności Agusiu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne, zgadzam się, pycha:))

      Usuń
  6. po pierwsze - u mnie też się dziś taki piękny szron pojawił, ha! żałuję, że Lechu w pracy a ja od rana na egzaminie siedziałam - okazja do zdjęć przeszła koło nosa :( mam nadzieję, że w weekend też się pojawi :(
    po drugie - Twój "szlafrok" jest świetny! gdyby nie to, że ja bym w nim pewnie zamarzła, to sama bym sobie taki sprawić chciała (u mnie zimą się sprawdzają tylko puchowe kurtki albo futerkowe płaszczyki :()
    po trzecie - narobiłaś mi apetytu na te pierogi ;P a ja już na obiad filety śledziowe z jogurtem bałkańskim, jabłkiem, chrzanem i cebulą zrobiłam :( ale nic to, może w weekend spróbuję ;P
    po czwarte - wreszcie jesteś :) tęskniłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze - u mnie dzisiaj też szron, nowy z nocy:))) a potem piękne słońce, i też nie miałam z kim się focić,
      po drugie - dziękuje, eee... nie zmarzłabyś, jest naprawdę cieplutki, na duże mrozy tylko plątam ciepły, wielki szal, zakładam długie rękawiczki i zimno mi nie straszne,
      po trzecie - próbuj, smaczne są, a i śledzika też bardzo lubię,
      po piąte - kochana jesteś, ja też tęskniłam, bardzo, bardzo, tylko czasami jest niemoc i tysiące ważnych i ważniejszych spraw, ale tęskno mi było okrutnie, ściskam:*

      Usuń
  7. Bardzo fajny ten płaszcz! Taki też trochę w stylu kimono - jakieś takie skojarzenie mam ;) A pierogi wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kimono też, rękawy typowo kimonowe, więc skojarzenie jak najbardziej na miejscu:))

      Usuń
  8. I widzisz powiedział dokładnie to co czasem Ci pisze , ze do niektórych ciuchów trzeba mieć wrodzoną elegancję . I ty ja masz :):) Nawet w szlafroku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja raczej potraktowałam to jako "takt" z Jego strony:)))
      Dziękuje Ci serdecznie Aniu.

      Usuń
  9. Pierogi zrobię a plaszczyk super taki jakie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny płaszcz :)
    Piękne zdjęcia, a przepis na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:))
      Mam nadzieję że będą smakowały.

      Usuń
  11. Aguś, Twój "szraflok niezwykle twarzowy" i wyjątkowo pięknie układa się z tyłu :) Teraz takie płaszcze są hitem - sama kukam to tu, to tam za takim fasonem :) A te paluchy sobie strzelę w piątek - jarskie więc będą idealne na koniec pracowitego tygodnia :) Buziaki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tył jest poukładany na stałe i dlatego zawsze "leży" tak samo. Popatrz ja kupiłam go kilka lat temu, a i teraz mam "czasowy":))
      Strzelaj, na piątek idealne.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Dawno Cię nie było Agnieszko. Ale jak już wróciłaś to w eleganckim płaszczu. To mój kolor :) A Ty... wyglądasz fantastycznie. Podoba mi się.
    Pierogów szwedzkich nie jadłam. Mam nadzieję, że jak zrobię, to też będą mi smakować, bo mają mój ulubiony farsz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, długie mam teraz przerwy:((
      Dziękuje serdecznie.
      Krysiu nie wierzę że Ty nie jadłaś-robiłaś takich pierogów, ale tym bardziej mi będzie miło jak upieczesz i będą Ci smakowały.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Piękny zimowy krajobraz!
    Płaszcz wygląda na dobry gatunkowo.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zima też ma swoje uroki:))
      Wygląda i jest:))
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. kochana śliczny ten płaszczyk i do twarzy ci w nim :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Płaszcz w formie szlafroka ale mnie się bardzo podoba :)) Ja uwielbiam kapustę kiszoną w cieście drożdżowym uformowane jak prawdziwe pierogi i smażone jak pączki na głębokim tłuszczu, a Twoje szwedzkie myślę, że na pewno zasmakowały by mi :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, takich jeszcze nie jadłam, muszą być pyszne:))
      Ściskam:*

      Usuń
  16. plaszczyk piekny a szwedzke pierozki smakowite musze wyprobowac
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/12/alternatywna-choinka.html

    OdpowiedzUsuń
  17. "szlafrok" świetny a przepis na szwedzkie pierożki notuję w swoim magicznym notesiku z przepisami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taki notes, dzięki serdeczne

      Usuń
  18. "szlafroczek" cudowny!! Mi się bardzo podoba :) A takie pierożki robi moja siostra, choć inaczej je nazywa :) Uwielbiam je, siostra zawsze na wigilię je robi, więc niedługo będę jadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na wigilię jak najbardziej, dziękuję, pozdrawiam :-*

      Usuń
  19. Jesteś piekną kobietą, Agnieszko.
    W szlafroku też. Szlafrok z resztą bym zdarła z Ciebie i zwiała. Jest IDEALNYM płaszczem!!!!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarumieniłam się, dziękuję bardzo :-D

      Hmmm..., no cóż, będę uważała, i mocno wiązała pasek ;-)

      Usuń
  20. Piekny szlafrokowy plaszczyk i wygladsz w nim uroczo, Agnieszko:) Bardzo mi sie podoba, ale bym Ci go nie zdarla, jak Sylwia, bo chyba bylby dla mnie ciut za duzy, a szkoda, bo jest piekny:)
    Pierozki, czy paluszki wygladaja wysmienicie, ja robie podobne, ale mniejsze i z kaupsta i grzybami,a te Twoje musze koniecznie wyprobowac, bo wygaladaja naprawde pysznie i z pewnoscia tez tak smakuja:)
    Dziekuje za przepis i serdecznie Cie pozdrawiam Agnieszko:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu, myślę że nawet trochę więcej niż ciut ;-)
      Oczywiście można zrobić mniejsze, w innym kształcie i z innym nadzieniem, Twoje pewnie też pyszne, bardzo lubię np. tradycyjne pierogi z kapustą i grzybami.
      Jak wypróbujesz przepis daj znać czy Ci smakowały.
      Pozdrawiam

      Usuń
  21. takie szlafrokowe płaszcze to super spraw , bardzo mi się podobają - Twój , jak najbardziej :) a takie Twoje pierożki to chętnie bym spróbowała ;)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie, a na pierożki zapraszam :-D

      Usuń
  22. Płaszczyk bardzo oryginalny i ślicznie się w nim prezentujesz.
    Agnieszko mnie osobiście niesamowicie podoba się Twoja fryzurka, włoski fajnie się układają....

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu, włosy nareszcie zaczynają jakoś wyglądać, już długość dosyć fajna, i układać ich nie muszę, zobaczymy, nadal zapuszczam:-D
      Całuję Agnieszka.

      Usuń
  23. Świetny przepis,wypróbuję pierożki :)!!(mam nadz.,ze mi wyjdą :)
    Płaszczyk bardzo mi się podoba :),fason nie dla mnie ,ale Ty wygladasz rewelacyjnie :)
    ______________________________
    www.stylowo40.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo podoba mi się ten szlafrok :) plener cudny, mój syn myślał to to już śnieg... a to tylko szron :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne, nie , nie śniegu jeszcze nie ma:))

      Usuń
  25. piękne zdjęcia skradającej się zimy :), "szlafrok" nie szlafrok wygląda bardzo fajnie, podoba mi się
    ale te szwedzkie pierogi sprawiły, ze moje kubki smakowe zaczęły szaleć, muszę się pokusić na upieczenie podobnych, bo wyglądają smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  26. Plaszczyki-szlafroczki to hit sezonu! A Twoj w dodatku jest szary i widac porzadny jakosciowo! Wygladasz w nim super!!!
    Przepis - do wyprobowania w czasie okoloswiatecznym, ja uwielbiam wszystko co z pieczarkami;);)
    Pozdrawiam Agus<3 Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie śledzę bardzo hitów, ale z tego co słyszę to rzeczywiście wstrzeliłam się w tym roku chociaż płaszcz ma m już kilka lat:))
      Tak okołoswiąteczny jak znalazł:))
      Ściskam:*

      Usuń
  27. Ale masz świetny ten szlafroko-płaszczyk no i bardzo Tobie pasuje:) Fajnie otula sylwetkę!!:) No i co Ty za pyszności przygotowałaś?? Jejku dobrze że przed chwilką sałatkę zrobiłam to będę mogła apetyt na te cudeńka zagryźć bo inaczej kiepsko by było;)) Ściskam Cię mocno!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne, noooo pysznosci:)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  28. U mnie też był piękny szron, niestety spieszyłam się na zajęcia i nie miałam czasu z bliska zdjęć robić. Fason szlafrokowy jest klasyczny, ale nie każdemu pasuje - Ty w nim wyglądasz bardzo elegancko. Przepis podsunę mężowi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dużo też nie pstryknęłam:))
      Podsuń.

      Usuń
  29. Płaszczyk piękny !!! Przypadł mi do gustu, aż sama nie wiem czy podobnego nie sprawić sobie u zaprzyjaźnionej krawcowej...
    Pierogi wyglądają apetycznie, jeszcze takich nie jadłam, więc przepis się przyda:)))
    Pozdrawiam serdecznie i cieszę się że już jesteś po długiej dość nieobecności:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, zdolna krawcowa to skarb, pokarz jak sobie sprawisz:))
      Całuję mocno, też się cieszę:))

      Usuń
  30. Śliczny jest ten płaszcz :) Choć ja bym nie umiała chodzić w zimie z takimi szerokimi rękawami, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudny płaszczyk. sama nabyłam ostatnio o takim fasonie, tylko mój z futerkiem.

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajny szlafroczek hihi uśmiałam się:) zimy nienawidzę buu:D

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ciekawy płaszczyk, ślicznie CI w nim jakoś nie skojarzył mi się z szlafrokiem :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękny ten płaszcz, choć faktycznie trochę jak szlafrok. Podobają mi się takie fasony na innych, a na sobie samej faktycznie się czuję trochę jak w szlafroku. Może to kwestia przełamania się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też często podoba się coś na kimś a na mnie już nieszczególnie, tak jak piszesz albo się przełamać albo odpuścić:))

      Usuń
  35. cudowne zdjęcia, pięknie się prezentujesz w tym płaszczu ☺

    OdpowiedzUsuń
  36. Agnieszko wyglądasz jak modelka z pisma o modzie z najwyższej półki - pięęęknie!!!
    Jesteś zgrabna, wysoka, możesz sobie pozwolić na taki fason. Zdjęcia zimy - baja...
    Jak tylko się trochę ogarnę, napiszę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, tyle miłych słów. Dziękuje serdecznie:))
      Czekam:*


      Usuń
  37. Nareszcie do Ciebie dotarłam! Sorki, że tak długo to trwało:)))
    A szlafrok wyjątkowo piękny! Prezentujesz się w nim wspaniale! Elegancko!

    Pierogów bym zjadła...Podrzuć parę e-mailem, bo nie lubię gotować:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nareszcie:)))
      Dzięki:)
      E-mailem, mówisz?:))) Hmmm..., a może Ty wpadniesz?:)))

      Usuń
  38. Pięknie wyglądasz w tym płaszczyku.
    Pierogi wyglądają apetycznie, aż zgłodniałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jeszcze takich nie jadłam ale zrobię, bo apetycznie wyglądają.
    Płaszcz super, właśnie takie mi się podobają, szlafrokowe ale to chyba fason nie dla mnie.
    Pozdrawiam Agnieszko, miłego dnia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zrobisz, daj znać czy Ci smakowały:))
      Pozdrawiam:*

      Usuń
  40. Ach pamietam te pierogi na Dlugiej! Tez sie nimi zajadalam i to nie raz!
    A plaszczyk piekny, ale to prawda, ze nie kazdy moze w nim wygladac dobrze :) Tobaie pasuje jak najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda ze smaczne były??:)))
      Dziękuje serdecznie:*

      Usuń
  41. Niech te Święta
    Tak wspaniałe `` . __/_._
    będą całe ``````` _).♥ (_
    jakby z bajek `````` ●
    Niechaj gwiazdka ``,●,●,
    z nieba leci ``````,●,*,●,
    niech Mikołaj ````,●,*,*,●,
    tuli dzieci ``````,●,*,*,*,●,
    Biały puch `````,●,*,*,*,*,●,
    niech z ```````,●,*,*,*,*,*,●,
    nieba ```````,●,*,*,*,*,*,*,●,
    spada ````````````█|█`````
    niechaj piesek●●¤ۣۜ๘(¯`♥´¯)¤ۣۜ๘●●
    ``````__/_._`` w nocy gada
    ``````_).♥ (_``.Niech choinka
    ````````.● `````pachnie pięknie
    ```````,●,●, ```no i radość
    ``````,●,*,●,` będzie wszędzie !
    `````,●,*,*,●,
    ````,●,*,*,*,●, ….niech biały opłatek
    ```,●,*,*,*,*,●, ``w dłoni nie drży
    ``,●,*,*,*,*,*,●, `z lęku jak z zimna
    `,●,*,*,*,*,*,*,●, ```niech drży
    ```````█|█````` szczęściem
    ●•●¤ۣۜ๘(¯`♥´¯)¤ۣۜ๘●•● wzruszony!!
    Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz Szczęśliwego Nowego Roku ............

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Agatko za przepiękne życzenia, Tobie życzę, przede wszystkim, zdrowych, szczęśliwych I spędzonych w rodzinnym gronie Świąt:)
      Ściskam mocno:*

      Usuń
  42. Wspaniale wyglądasz w tym płaszczu,gdyby odebrać mu ten luźny fason,kimonowe rękawy zapewne nie byłby tak interesujący:-)Ja ostatnio mierzyłam płaszcz,który zdecydowanie bardziej zasługiwał na określenie szlafrok,dosyć,że luźny na górze,to jeszcze prawie do kostek;-)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  43. Szlafrok jest fajny ,a dzieci podobno zawsze szczere:) U nas nie ma śladu zimy.Pory roku przeplatają się między jesienią a wiosną niekiedy.Bo gdy jest plus 12 to już tak chyba pod wiosnę bardziej ;)
    Zdrowych i cudownych Świąt życzę :) Nie ważne czy w wiosenną , jesienną czy w zimową pogodę :) Oby były piękne .

    OdpowiedzUsuń
  44. Nie, no bardzo ładny ten szlafrok :)
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedzenie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszystkie komentarze:)) Jest mi ogromnie miło że do mnie zawitaliście, zapraszam ponownie.